powrót do strony głównej

 O nas i o naszej pracy



Nasza praca 1960 - 1999

Most-im-Obroncow-Modlina-1939

Most-Zwodzony-przez-Leniwke-Gdansk

Most-drogowy-Nowe Brzesko

Zwirownia Grzybowo

Arctowski, Spotkanie 2013

Piotrusia Swiercza Most-drogowy-Krakow-Niepolomice

Profesjonalny zyciorys "mostowca"

Link brydżowy


Nie koniecznie musi być według Joys'a

Ongiś jeden z kolegów zaproponował, żeby napisać o naszej pracy. Może warto...

Po studiach znad morza pojechałem do pracy na południe odtąd życie moje miało upływać w ciągłej podróży przeprowadzkach i wojażowaniu za pracą i dla przyjemności zacząłem pracować już przed studiami w pięćdziesiątymczwartym lecz od sześciesiątego do dwutysięcznegodrugiego pracowałem nieprzerwanie przez czterdzieścidwa lata miałem osiemnastu pracodawców i dwudziestu szefów pracowałem na trzech kontynentach w czterech krajach i dwudziestutrzech miastach i miejscowościach pierwsze piętnaście lat przepracowałem na budowach pięciu zakładów przemysłowych prowadziłem roboty albo nadzorowałem projektowanie i budowę pięćdziesięciutrzech obiektów o łącznej kubaturze prawie stodziewięćdziesiąttrzy tysiące metrów sześciennych pełniłem też nadzór nad przygotowaniem wykonaniem projektu i budową dziesięciu fabryk przerabiających drewno przez kolejnych pięć lat zajmowałem się budową stacji polarnej i organizacją wypraw na tą stację uczestniczyłem w trzech wyprawach dwie pierwsze zabrały na trzech statkach trzytysiącesiedemsetpięćdziesiąt ton różnego sprzętu materiałów i wyposażenia wszystko było rozładowane na morzu przetransportowane na ląd wybudowaliśmy stację badawczą złożoną z dwudziestu obiektów o kubaturze prawie dziewięć tysięcy metrów sześciennych zasilanych w energię elektryczną i słodką wodę przy pierwszym przekroczeniu równika przeszedłem drugi swój chrzest i dostałem rybie imię po powrocie przygotowałem następną wyprawę na której rozbudowaliśmy jeszcze stację zainicjowałem i uruchomiłem prace badawcze nad podstawowymi problemami technicznymi budownictwa w rejonach polarnych zimowałem na piątej wyprawie spędziłem na stacji czterystaczterdzieścicztery dni uzyskane doświadczenia zawarłem w trzech artykułach zamieszczonych w czasopismach technicznych i naukowych oraz czterech wygłoszonych prelekcjach i wykładach kolejne dziesięć lat pracy w prastarej stolicy i u bratanków bardzo intensywne lecz mniej atrakcyjne zawodowo mieszkaniówka trzy obiekty publiczne trochę przemysłówki było też projektowanie wszystko to z pozycji dyrektorskiej więc i nny charakter pracy ostatnie dziesięć lat to znowu wielka budowa centrum handlowe trzydzieścisiedemtysięcyszećset metrów kwadratowych stoosiemdziesiąttrzy tysiące metrów sześciennych zupełnie nowe technologie techniki systemy i siedemnaście miesięcy roboty potem jako zwykły kierownik konstrukcja na mokro dwatysiącetrzysta metrów kwadratowych cztery kondygnacje w dwa miesiące i padłem zaraz potem nowy szef i robota mojego życia na przejściu granicznym miałem zupełną samodzielność najpierw koncepcja zagospodarowania na dwudziestuczterech hektarach potem realizacja działka półtora hektara budynek sześć i pół tysiaca metrów kwadratowych powierzchni trzydzieścidziewięć tysięcy metrów sześciennych kubatury zewnętrzne uzbrojenie instalacyjne i drogowe nadzór nad projektowaniem koordynacja wykonawstwa nadzór nad realizacją łącznie z aranżacją i kolorystyką wnętrz systemem informacji wizualnej całość pod klucz w osiemnaście miesięcy wydałem też dość bogaty prospekt o tym obiekcie absolwent z numerem indeksu 12189

***

Dach obecnego Blue City - stan prac czerwiec 2000